Senát dnes odsouhlasil novelu zákona o pozemních komunikacích, dle které pokutu za přetížení kamionu, které policie zjistila při vysokorychlostním vážení bude platit pouze provozovatel vozidla. Postihu tedy nově nebude vystaven také řidič vozidla, jak bylo dosud obvyklé.
V ČR by mělo být do konce roku v provozu 13 vysokorychlostních vah. Podle dřívějších informací ministerstva dopravy je nyní v různých fázích přípravy sedm lokalit pro převažování v obou směrech. Jde například o D5 u Berouna, D11 u Hradce Králové nebo D3 u Soběslavi. Pokud se úřady nově soustředí výhradně na pokuty pro provozovatele tahačů, dá se očekávat, že se celkový počet udělených pokut zvýší.
Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia vybízelo k modelu takzvaného předvýběru, který funguje například v Německu nebo Rakousku. Vysokorychlostní váha změří přetížený kamion, následně policisté vozidlo zastaví a převáží jej na klasické stacionární váze na parkovišti. Přetíženému vozidlu mohou zabránit v další jízdě.
Ministerstvo dopravy však jít cestou "předvýběru" nechce. Záměrem je rozběhnout v potřebné míře co nejvyšší míru automatizovaného sankcionování a omezit tak byrokratický nápor. Naopak, dle komunikace například s kolegy z Německa se i oni připravují na systém přímého postihu po vzoru Česka uvedl mluvčí ministerstva.
V rámci motorové směrnice se navýší minimální zákonem stanovený limit na 50 mil. Kč na každého zraněného nebo usmrceného ze současných 35 mil. Kč.
Většina klientů na českém trhu má již sjednané vyšší limity krytí a pojišťovny tuto změnu zřejmě nepromítnou ani do navýšení pojistného nebo pouze minimálně.
Vzhledem k možnosti způsobení větší škody větším a těžším vozidlem, by minimální doporučený limit POV pro tahače a nákladní vozidla měl být od 100 mil. Kč. Tahače a nákladní vozidla navíc mají mnohem větší nájezdy než běžná osobní vozidla. Více informací můžete najít například na https://portalpojisteni.cz/
Rozdíl v ceně jednotlivých limitů často není nijak zásadní. Četnost velkých škod (zejména škod na zdraví) není tak častá, aby pojišťovny nutila vyšší limity povinného ručení výrazně zdražovat. Cenu varianty POV často ovlivňuje, pokud spolu s limitem jsou v balíčku i některá doplňková připojištění.
Vhodné asistence jsou dnes často hlavním kritériem při výběru pojišťovny a vhodně zvolený rozsah dokáže majiteli flotily ušetřit mnoho peněz i starostí.